Per a consultes: tel. 620 867 761. Accés a inici: clica sobre el logo InformaNiUS

29/8/10

NiUS DÓNA SUPORT AL "PROJECTE LLOP A CATALUNYA"

NiUS S'AFEGEIX A COL.LABORAR EN LA DIFUSIO DEL PROJECTE LLOP A CATALUNYA DE FUNDACIO FAUNA

CALEN 50 MIL FIRMES PER PRESENTAR AL PARLAMENT DE CATALUNYA.
RECOLLIDA DE SIGNATURES AL WEB DE FUNDACIÓ FAUNA(ENLLAÇ) Trobareu un Grup a Facebook

El llop a Catalunya:
L’extinció del llop a Catalunya va tenir lloc durant la segona meitat del segle XIX, tot i que encara es capturà un llop a la Terra Alta l’any 1935. Des d’aleshores, el llop es considera extingit a Catalunya.
Recentment, però, s’ha descobert una nova presència de Canis lupus a Catalunya. Concretament a la zona del Parc Natural del Cadí-Moixerò, on els anàlisis genètics practicats en excrements trobats, han pogut demostrar que hi ha un exemplar emparentat amb la població de llops d’Itàlia (i no amb el llop Ibèric) passejant per terres catalanes.
Des del moment de la seva detecció (el comunicat oficial a la premsa va ser el 12 d’abril de 2004), es creà una comissió de seguiment del llop i s’establiren el protocols necessaris per a la recollida de dades sobre rastres, possibles atacs i avaluació de danys, recolzament als ramaders i relació amb administracions locals i comarcals.
Si bé el llop a Catalunya no és una espècia cinegètica com en altres comunitats, tampoc està regulat per cap llei que el protegeixi com si succeeix amb altres espècies presents en el territori català.
Per aquest motiu, Fundació Fauna presenta el Projecte Llop, amb el qual es vol aconseguir que el Parlament de la Generalitat de Catalunya consideri el llop com una espècia novament present a Catalunya i que sigui declarada espècie protegida per Llei.
Per poder presentar al Parlament una modificació de Llei, és necessari el suport per part de molta gent, motiu pel qual Fundació Fauna demana la col·laboració i suport a particulars i entitats per aconseguir aquest objectiu.

22/8/10

EXPOSICIÓ DE BESTIARI AL·LUCINANT (AMB MATERIAL REUTILITZAT)


ENS HA AGRADAT I HO RECOMANEM...
Al Museu Etnològic del Montseny La Gabella hi ha una exposició d'escultures molt interessant i original: BESTIARI AL·LUCINANT d'Oriol Cabrero (clic enllaç). Fins el 28 d'agost.
ENLLAÇ ALBUM DE FOTOS DE L'EXPOSICIÓ A ARBÚCIES

ALBUM DE l'AUTOR (ENLLAÇ)

3/7/10

NiUS, convidada a la Iª REUNIÓ DEL FÒRUM PERMANENT DE LA CARTA EUROPEA DE TURISME SOSTENIBLE, al MONTSENY

Joana Barber Rosado, Directora del Parc Natural del Montseny, ha convidat NiUS a la reunió que es celebrarà el dia 13 de juliol al Centre Cultural Europeu de la Natura (CCEN), a Viladrau.
La Carta Europea de Turisme Sostenible és una acreditació europea per promoure el Turisme Sostenible en els espais naturals protegits. El seu objectiu és la millora de la viabilitat ambiental, social i econòmica de l'activitat turística, i suposa un compromís i acord voluntaris entre les institucions encarregades de la gestió del Parc i els actors implicats en el desenvolupament turístic.

L'objectiu d'aquesta reunió és, després d'una breu presentació de la proposta de la Carta Europea de Turisme Sostenible al Montseny, treballar en la diagnosi del territori, com a document inicial del dossier de candidatura per aconseguir l'acreditació de la CETS al Montseny.
Podeu consultar informació de la CETS a la pàgina web del Parc CLICANT AQUÍ

24/6/10

CAMINADA AL CASTELL DE MONTSORIU: 4 JULIOL 2010


El diumenge 4 de juliol NiUS organitza la pujada anual a peu al Castell de Montsoriu en col·laboració amb els Amics del Castell que ens tindran preparat un esmorzar i ens faran una visita amb guies del Museu Etnològic del Montseny La Gabella.

RECOMANEM LLEGIR...

Editorial. Sostenibilitat d'aparador Posted on 6/27/2010 05:00:00 PM by Redacció de l'Actualitat del Baix Montseny

20/6/10

APAGADA PER COMENÇAR L'ESTIU


FACEBOOK
La Confederació d'AV de Catalunya ha iniciat una campanya per reclamar el control públic de les tarifes de les elèctriques davant les pujades en el rebut de la llum.
D'ençà que s'ha liberalitzat (privatitzat) el sector elèctric, hi hem perdut i molt. Ara, a més, segueixen augmentant les tarifes.
Així el proper 21 de juny es convoca una apagada popular de 10 minuts (22:30h a 22:40h). És fàcil i no cal moure's de casa.

17/6/10

SOT DE L'INFERN


Properament us informarem de l'actuació que ha malmès part del Sot de l'Infern d'Arbúcies. De moment feu-vos una idea amb les fotos de l'ÀLBUM

I RECORDEU... ACTIVITAS DE JUNY
Dissabte 26 FEM RATAFIA i Diumenge 27 CAMINADA A SANT PERE DESPLÀ. PROGRAMA

13/6/10

NiUS A LA COMISSIÓ CONSULTIVA DEL PARC NATURAL DEL MONTSENY

L'Associació Natura i Usos Sostenibles-NiUS d'Arbúcies serà una de les dues entitats conservacionistes que formaran la nova comissió Consultiva del Parc Natural del Montseny que es va renovar el passat dilluns 7 de juny en una sessió delebrada a Santa Maria de Palau Tordera. Esperem que des d'aquesta nova responsabilitat poguem conèixer més bé quins problemes i accions afecten el Parc i participar més directament amb els que han de prendre decisions. Us mantindrem informats.

Per altra banda, tal com havíem informat en altres ocasions, us fem saber que a finals de maig 3 membres de NiUS van assistir a la jornada de cloenda del procés participatiu de la Conca de La Tordera (promogut per l'ACA, Agència Catalana de l'Aigua). El final d'un procés on han recollit moltes de les nostres propostes i que esperem que amb el temps es vagin executant i tenint en compte.

RATAFIA, PER LA SETMANA DE SANT JOAN (SOLSTICI D'ESTIU)

Si voleu saber com es fa la RATAFIA o fer-ne, us esperem el dissabte 26 de juny a les 7 del vespre a la sala d'actes i a la terrassa del Museu Etnològic del Montseny La Gabella d'Arbúcies. Aprendrem a fer la RATAFIA segons la recepta de l'àvia Pepeta de Sant Hilari que més d'una vegada ha guanyat el concurs de Santa Coloma de Farners.
Hi ha moltes maneres de fer-ne, de mitja dozena de plantes a un centenar. En Roger, n'ensenyarà una, la que ha après de la seva àvia i que ha estat reconeguada com a molt bona en diferents ocasions.

Si voleu començar a fer-ne, necessiteu una garrafa de vidre de 10 litres i 8 litres d'anís a granel (o seguint aquesta proporció, mai s'ha d'omplir l'ampolla o garrafa)). Després nous verdes, tarongina, menta, romaní, espígol, i altres herbes i espècies al gust entre les quals pot haver-hi: marialluïsa, poniol, fonoll, herba de Sant Joan, llimona, taronja.. O espècies com canella, nou moscada, clau,...
Si us agrada més dolça, afeigiu-hi sucre (uns 100-150g per cada litre).

Hi ha qui parteix d'aiguardent i sucre en contes d'anís, però no és aquest el cas.