Per a consultes: tel. 620 867 761. Accés a inici: clica sobre el logo InformaNiUS

29/1/12

CARRER CAMPRODON, QUAN MILLORAR NO VOL DIR CANVIAR-HO TOT

El títol de l'article està posat en el sentit que molta gent pensa que un govern -un govern municipal, per exemple- vol mostrar al poble que fa coses, s'han de notar canvis en les instal·lacions. I si potser segons les darreres ofertes del mercat millor. És clar, aquests darrers anys s'ha implantat la idea que s'ha de renovar sovint la casa, el cotxe, els accessoris, els carrers, els negocis, etc... i amb les darreres novetats tecnològiques que etiqueten d'"ecològiques". A nivell públic hem vist com aquests anys passats s'han posat fanals "pirulí-supositori de disseny" (idèntics a molts pobles), papereres, voreres, bancs, i un llarg etc.

Hi ha acondicionaments, manteniments o remodelacions que fan falta, però en el cas del carrer Camprodon d'Arbúcies, han de desaparèixer i morir tots els arbres? Fa falta canviar tots els fanals? Fa falta que aquests fanals siguin de LEDS?.

Sobre l'arbrat ja ens vam posicionar en temps del darrer consistori en un altre article, defensant especialment els Ginko (AQUÍ), i mantenim la mateixa visió davant l'equip de govern actual, que hem expressat en reunions i en el Consell Municipal e Medi Ambient.

Pel que fa als fanals de LEDS, ens remetem a un article de l'astrònom figuerec Pere Horts que va sortir al diari El Punt Avui recentment, el 8/1/2012, titulat Els alcaldes i la trampa dels LED

Tornant a agafar l'exemple del cotxe: No és un bon argument canviar un cotxe que funciona bé dient que es vol canviar per un de més ecològic i econòmic, diuen, que ha sortit al mercat. Els costos de material, energia, transport, etc, segur que són superiors en suma d'emissions de CO2 que esperar més temps i, amb el vehicle més amortizat, sí, decantar-se pel més ecològic i econòmic. I com aquest trobaríem molts exemples, tant al'àmbit del consum privat com en de les "inversions" públiques. Ja esveu on hem anat a parar amb el criteri d'incentivar l'economia incentivant el consum, i estirant més el braç que la màniga, enlluernats per cants de sirena i encantadors de serps.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Premeteu-me un petit incís, la fabricació d'un vehicle menys contaminant i ecologic té els mateixos costos i emet el mateix CO2 que fabricar un que no ho és. La diferència és que el consum i la contamininació es molt més baixa en un vehicle ecologic, per tant l'estalvi és important amb els fanals passa exactament el mateix. Pel que fa als arbres de la carretera, penso que també és un tema de costos i tècnic, intentar arrancar un arbre i salvar-lo quan porta 30 anys llargs plantat en el mateix lloc no és viable de cap de les maneres, les arrrels d'aquests d'arbres deuen està tant diseminades que a l'hora de fer un pa de terra seria impossible per tant morirà igualment, a banda del cost que significa adequar un lloc per plantar els arbres i la mà d'obra i la maquinaria que s'ha de fer servir per arrancar l'arbre sense fer-lo malbé, per tant sota le meu parer no és viable.

Anònim ha dit...

Totalment d'acord amb l'anterior comentari. Pretendre salvar la causa principal de manteniment de les voreres del carrer Camprodon implica un esforç econòmic molt superior al valor de la peça a preservar. Si aquests arbres fossin dins un espai totalment desenvolupats es podria entendre però quan han estat sotmesos a esporgues anuals durant tan temps. Tothom pot veure que són arbres-frankenstein gens semblants als especímens salvatges de la Xina.