Per a consultes: tel. 620 867 761. Accés a inici: clica sobre el logo InformaNiUS

24/4/09

MAPA DELS CONFLICTES AMBIENTALS DE CATALUNYA

Al web d'Ecologistes de Catalunya hi ha un MAPA DE CONFLICTES AMBIENTALS.


2 comentaris:

NiUS d'Arbúcies ha dit...

Visites 897

NiUS d'Arbúcies ha dit...

Millors serveis i no al desdoblament de l'EIX a les Valls d'Arbúcies
25/11/07
Posant en qüestió la necessitat del desdoblament de l’Eix transversal en el seu tram de Vic a Santa Coloma de Farners, en el seu pas pel Montseny-Guilleries, el més muntanyós i que necessita més preservació.

L’Eix es va construir per a millorar la vertebració del territori català, però el problema de trànsit és ha esdevingut ruta de pas de camions de transport internacional que estan de passada, seguint itineraris que van de la frontera al centre o al nord de la península i moltíssims a Portugal, i viceversa, i que volen estalviar-se peatges. Per tant, abans de desdoblar l’Eix, es podria i s’hauria de limitar i desviar aquests tipus d’usuaris.

L’Eix té actualment 2 carrils i en alguns trams 3. Però aviat entrarà en funcionament la tan discutida branca Vic-Olot per Barcons, que amb altres vies (N..., A7) serà un itinerari que arribarà a la frontera. Per tant, podem dir que a través d’aquestes dues branques l’Eix ja està en procés de desdoblament. Si es desdoblés l’Eix pel Montseny Guilleries i a més hi suméssim la branca per Bracons, serien 6 carrils (això si a ningú –a la curta o a la llarga- se li ocorre també desdoblar-lo). ¿No veieu a venir que després voldran 6 carrils a partir de Vic fins Cervera o Lleida? Per tant, no fa falta el desdoblament des d’aquest punt de vista. A més, està comprovat que si es facilita l’accés i el límits de velocitat augmenten: s’incrementa el trànsit, especialment el pesat, i torna a haver-hi problemes.

L’Eix té problemes de seguretat, més per imprudències que per construcció. Millorar la seguretat és una cosa necessària, però per això no cal desdoblar l’Eix. Es critica que la velocitat no pugui passar de 90km/h a la zona de les Valls d’Arbúcies i en els túnels. Però el problema real són els camions que van a velocitats bastant inferiors degut als forts desnivells. Per tant, la solució pot passar per ampliar alguns carrils per a vehicles lents i a posar mitjanes (i per evitar talussos, fer algun carril en galeria). I si en aquest tram no se li pot donar la categoria de via ràpida, però tampoc serà tant de problema si s’eviten embussos inferiors a 90km/h. Creiem que serà més avantatjós això que facilitar el trànsit a altes velocitats amb el conseqüent augment de tràfec, sorols i fums.

Resumint: Cal evitar un desdoblament que augmenti la intensitat de circulació i la velocitat amb el conseqüent augment de soroll, fums., a més de l’impacte visual i moviment de terres.
Cal augmentar la seguretat i la fluïdesa, condicionar carrils per a vehicles lents i limitar la circulació de vehicles pesants.

Altres mesures:
- cal incentivant el transport públic,
- apropar els serveis a les viles i pobles propers a les Valls d’Arbúcies (augmentar els serveis sanitaris dels CAP, serveis dels Mossos, gestions de la Generalitat, etc...a vui en dia amb oficines dotades d’Instenet és molt més fàcil) .
promoure l´ús compartit de cotxes.

Publicat el novembre del 2007
http://www.fotolog.com/alterglocal/35477692